Monday, February 23, 2015

Ο κουρκουμάς «σβήνει» τις κακές αναμνήσεις


Ένα συστατικό του κάρυ μπορεί να σας βοηθήσει να απαλλαγείτε οριστικά από τις κακές αναμνήσεις, υποστηρίζουν Αμερικανοί ερευνητές.

Η κουρκουμίνη, το βασικό συστατικό του κουρκουμά, που του χαρίζει μάλιστα και το χαρακτηριστικό του χρώμα, προλαμβάνει την αποθήκευση των νέων δυσάρεστων αναμνήσεων στον εγκέφαλο, ενώ «αφαιρεί» και τις υπάρχουσες.

Ομάδα ψυχολόγων από το Πανεπιστήμιο της Πόλης της Νέας Υόρκης εκπαίδευσε ομάδα ποντικών ώστε να φοβούνται όταν ακούνε έναν συγκεκριμένο ήχο. Οι ειδικοί υπέθεσαν ότι τα πειραματόζωα στο άκουσμα του ήχου θα «πάγωναν».

Έτσι λοιπόν, ώρες αργότερα όταν οι αρουραίοι άκουσαν τον συγκεκριμένο ήχο, όντως φοβήθηκαν. Εκείνα όμως που προηγουμένως είχαν καταναλώσει τροφή πλούσια σε κουρκουμίνη δεν φοβήθηκαν, πράγμα που σημαίνει ότι η δυσάρεστη ανάμνηση είχε διαγραφεί από τον εγκέφαλό τους.

«Αυτό μας κάνει να ελπίζουμε ότι τα άτομα που υποφέρουν από μετα-τραυματικό στρες και άλλες ψυχικές διαταραχές στις οποίες εμπεριέχονται και οι κακές αναμνήσεις, ενδεχομένως να επωφεληθούν από μια διατροφή πλούσια σε κουρκουμίνη», σχολιάζει ο καθηγητής Γκλεν Σάφε.

Οι αναμνήσεις σχηματίζονται στον εγκέφαλο με τη μορφή νέων συνάψεων μεταξύ των νευρώνων. Αρχικά είναι εύθραυστες, αλλά σταδιακά σταθεροποιούνται στον εγκέφαλο καθώς αποθηκεύονται. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται παγίωση.

Όταν οι εδραιωμένες αναμνήσεις ανακαλούνται, προσωρινά αποσταθεροποιούνται στον εγκέφαλο και για λίγο γίνονται και πάλι εύθραυστες όπως οι νέο-σχηματισθείσες αναμνήσεις.

«Αν δεν συμβεί κάτι, αυτές οι αποσταθεροποιημένες φοβικές αναμνήσεις επανέρχονται και πάλι σε κατάσταση μακροχρόνιας αποθήκευσης. Με άλλα λόγια επανασταθεροποιούνται. Αλλά, τώρα διαπιστώνουμε ότι είναι δυνατόν να παρέμβουμε στον εγκέφαλο κατά τη διάρκεια της φάσης της ‘αποσταθεροποίησης’ και να εμποδίσουμε τις κακές αναμνήσεις να επανασταθεροποιηθούν. Τελικά, μπορούμε να τις διαγράψουμε και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω μιας διατροφής πλούσιας σε κουρκουμίνη», εξηγεί ο Δρ Σάφε.

Η κουρκουμίνη έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες στον οργανισμό και ενδεχομένως αυτό να είναι και το μυστικό της δράσης της επί των κακών αναμνήσεων.

Οι φλεγμονώδεις διαδικασίες παίζουν σημαντικό ρόλο σε αρκετές καταστάσεις, από τις αλλεργίες μέχρι τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τη νόσο Αλτσχάιμερ. Επίσης, έχει φάνει να εμπλέκεται σε ψυχικές διαταραχές όπως η κατάθλιψη, το άγχος και το σύνδρομο μετα-τραυματικού στρες.
Μάλιστα, κάποια από τα «μονοπάτια» της φλεγμονώδους διαδικασίας παίζουν ρόλο και στον σχηματισμό των αναμνήσεων.

Saturday, March 16, 2013

Εταιρίες καλλυντικών αλλάζουν πολιτική για δοκιμές σε ζώα για να πουλήσουν στην Κίνα

Όσον αφορά στα καλλυντικά και το μακιγιάζ πάντα προτιμούσα εταιρίες που χρησιμοποιούσαν φυτικά συστατικά, δεν έκαναν δοκιμές σε ζώα και είχαν όσο το δυνατόν περισσότερο οικολογική συνείδηση. Μάλιστα πριν αγοράσω κάποια κρέμα σώματος ή προσώπου ή σαμπουάν/αφρόλουτρο χρησιμοποιώ το www.cosmeticdatabase.org για να ελέγξω κατα πόσον αποτελείται απο επικίνδυνα χημικά ή όχι.

Με έκπληξη λοιπόν πέτυχα πρόσφατα άρθρο της Dailymail που γράφτηκε τέλη Ιουλίου του 2012 που έγραφε πως η L'Occitane και η Yves Rocher, δύο εταιρίες που τις είχα σε εκτίμηση για τα φυσικά συστατικά τους και τη γενικότερη φιλοσοφία τους, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το σηματάκι πιστοποίησης μη δοκιμών σε ζώα έτσι ώστε να μπορούν να πωλούνται στην αγορά της Κίνας.

Ενώ λοιπόν στην Ευρώπη απαγορεύεται η χρήση πειραματόζωων για τις δοκιμές καλλυντικών, στην Κίνα είναι υποχρεωτικό τα καλλυντικά που κυκλοφορούν στο εμπόριο να έχουν δοκιμαστεί σε ζώα! Για να μη χάσουν λοιπόν την ευκαιρία να κυκλοφορούν και στην τεράστια αγορά της Κίνας κάποιες μεγάλες εταιρίες καλλυντικών προτίμησαν να αποποιηθούν της δέσμευσής τους για μη δοκιμή σε πειραματόζωα..

Η 2 αυτές εταιρίες λοιπόν μαζί με την εταιρία Caudalie αναγκάστηκαν να σταματήσουν να χρησιμοποιούν το σηματάκι Leaping Bunny που πιστοποιεί πως δεν έχουν χρησιμοποιηθεί πειραματόζωα για τη δοκιμή του προϊόντος. Ο μόνος τρόπος να επιλέξετε προϊόν για το οποίο δεν έχουν γίνει δοκιμές σε ζώα είναι να φροντίσετε να έχει το σηματάκι Leaping Bunny ή να ψάξετε να το βρείτε στον δικτυακό τόπο www.gocrueltyfree.org.

Δείτε στον παρακάτω πίνακα αριστερά τις εταιρίες που δεν χρησιμοποιούν ζώα για δοκιμές και δεξιά εταιρίες που χρησιμοποιούν.



Διαβάστε και το άρθρο της DailyMail: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2181468/Big-beauty-brands-dropping-cruelty-free-animal-testing-policies-sell-products-China.html

Thursday, February 7, 2013

Memory and Brain Power

How to avoid memory loss, poor circulation and brain damage - naturally

A poor lifestyle will lead to chronic brain inflammation; poor blood circulation and, eventually, brain damage. The $64,000 question is "what are the biggest threats to brain health?" Once you have the answer - it's easy to avoid chronic (unwanted) stress and health problems.

The brain is extremely sensitive to the negative effects of inflammation. So, if you want to improve your brain power - reduce inflammation throughout the body with these great tips below.

According to Dr. David Jockers, people must avoid the following items:

1. Gluten - commonly found in wheat, barley and rye can cause excessive brain inflammation.

2. Unfermented soy products have enzyme inhibitors which can actually damage the memory center within the brain. Therefore, limit your consumption of tofu; soy burgers and soy milk. By the way, fermented soy like, tempeh or natto is o.k. to eat in small amounts.

3. Blood sugar imbalances - avoid the over consumption of all sugars, including those found in fruit! Keep in mind, Alzheimer's disease is actually thought to be diabetes of the brain.

Let's not forget the dangers of fluoride; toxic fats; poor posture; heavy metals like, mercury-based tooth fillings; poor sleeping habits and destructive emotions. All of these dangers place a tremendous stress upon the brain and diminish its ability to function properly.

Can a change in your diet actually boost brain power?

The answer is absolutely - yes! Let's take a closer look at just a few of the best brain-building foods to improve brain function. These are listed in no particular order, but are extremely effective at producing great results!

Ashwaganda is widely revered as one of the best herbs in Ayurvedic medicine. In Sanskrit, ashwagandha means "the smell of a horse," referring to the ability of this herb to give you the strength of a stallion! Ashwagandha can help lower stress hormones; reduce inflammation and protect you from oxidative (free radical) damage.

Apple cider vinegar is loaded with healthy acids and enzymes which feed the healthy bacteria within our gut. Remember, poor digestion causes "leaky gut syndrome" - which leads to inflammation of the digestive system and brain. So, help your gut (and liver) detoxify by consuming apple cider vinegar.

And, let's not forget those healthy fats from food like, coconut oil or grass-fed meats. Don't forget - the brain is 70 percent fat, so be sure to feed the brain what it needs to function well. Some other "alkaline" fats would be extra-virgin olive oil, avocados, almonds and pumpkin seeds. In addition, be sure to load up on those essential (omega-3) fatty acids from wild fish, flax seeds, chia seeds, hemp seeds and walnuts. (Organic - of course)

Naturally, there are many other nutrients that support healthy brain function like, raw chocolate (Cacoa); cinnamon; brown rice protein; hemp protein; and cage-free, pasture eggs.

Monday, November 21, 2011

To φαρμακείο του Θεού!

Μου ήρθε πρόσφατα ένα email με μια παρουσίαση που μου φάνηκε τόσο μα τόσο ενδιαφέρουσα που την έψαξα, τη βρήκα και την παραθέτω εδώ.




Wednesday, May 11, 2011

Food Matters - Η τροφή ως φάρμακο

Είδα πρόσφατα το ντοκυμαντέρ Food Matters που μιλάει ουσιαστικά για την υγιεινή διατροφή, τη χρήση βιταμινών ως θεραπευτικά συμπληρώματα και το ρόλο της τροφής ως φάρμακο. Το ντοκυμαντέρ είναι συγκλονιστικό. Κάντε τον κόπο να το δείτε και θα αναθεωρήσετε πολλές από τις απόψεις σας.

Sunday, April 24, 2011

Τζίντζερ (πιπερόριζα)

Τζίντζερ ή ζιγγίβερι ή πιπερόριζα (Zingiber officinale)

Το ginger (Zingiber officinale Roscoe), γνωστό και ως πιπερόρριζα, είναι ένα φυτό που ανήκει στην οικογένεια των Zingiberaceae. Προέρχεται από την Ανατολή και σήμερα η καλύτερη πιπερόριζα καλλιεργείται στην Καραϊβική.

Είναι ιδανικό για την καταπολέμηση του κρυώματος και της γρίπης. Είναι επίσης διεγερτικό και βοηθάει σε περιπτώσεις ναυτίας και αναγούλας. Είναι εξαιρετικό για γαστρικά προβλήματα και στομαχικές διαταραχές. Βοηθάει επίσης στον πονόλαιμο, τη διάρροια, τη νευραλγία, τη ρευματοπάθεια, τους πόνους της περιόδου και τις ημικρανίες.


Το φρέσκο τζίντζερ διατηρείται στο ψυγείο μέχρι και 3 εβδομάδες αν δεν το έχετε ξεφλουδίσει. Στην κατάψυξη διατηρείται μέχρι και 6 μήνες. Η σκόνη τζίντζερ πρέπει να διατηρείται σε γυάλινο μπουκαλάκι, σε δροσερό και σκοτεινό μέρος χωρίς υγρασία. Αν τη βάλετε στο ψυγείο μπορεί να διατηρηθεί μέχρι και ένα χρόνο.

Όταν ξεφλουδίζουμε το τζίντζερ θέλει προσοχή γιατί ακριβώς κάτω από τη φλούδα του βρίσκεται το πιο αρωματικό του μέρος. Οπότε χρησιμοποιήστε ένα μαχαιράκι για φρούτα ή το εργαλείο που καθαρίζετε πατάτες και καρότα για να το ξεφλουδίσετε προσέχοντας να κόψετε ένα λεπτό φλούδι.

Τσάι τζίντζερ

Κόψτε ένα κομμάτι απ' τη ρίζα και τεμαχίστε το σε μικρά κομμάτια/φέτες. Βράστε νερό και ρίξτε μέσα τις φέτες. Κατεβάστε το βραστό νερό απ' τη φωτιά και αφήστε μέσα τις φέτες για 15-20 λεπτά. Σουρώστε, προσθέστε αν θέλετε λίγο μέλι ή/και λεμόνι και πιείτε το ζεστό. :)

Μπορείτε αν θέλετε μετά να φάτε και τις μαλακές φέτες του τζίντζερ που βράσατε!

Μπορείτε να πιείτε ένα τσάι τζίντζερ μετά το φαγητό, ειδικά αν νοιώθετε φούσκωμα και πρήξιμο. 

Πηγές:
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=72
http://www.hotpants.gr/html/lista.html#ginger
capoeirista.gr

Wednesday, April 6, 2011

Τι να προσέχουμε στα αυγά

Πλησιάζει Πάσχα και η αγορά αυγών για βάψιμο (και κατανάλωση φυσικά) αυξάνεται. Παρακάτω θα βρείτε μερικές πολύ χρήσιμες συμβουλές για την αγορά αυγών από τον ΕΦΕΤ (Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων).

Όλα τα αυγά (συμπεριλαμβανομένων των χύμα αυγών που πωλούνται στις Λαϊκές Αγορές) θα πρέπει να φέρουν πάνω στο κέλυφος με καθαρά γράμματα τον διακριτικό αριθμό του παραγωγού. Ο διακριτικός αριθμός αυτός περιλαμβάνει:

1. Τον κωδικό αριθμό της μεθόδου εκτροφής:
   0 = Βιολογικά
   1 = Ελεύθερης βοσκής
   2= Αχυρώνα ή δαπέδου με στρωμνή
   3= Κλωβοστοιχίας
2. Την χώρα προέλευσης, που για την χώρα μας αναγράφεται ως GR
3. Tον κωδικό αριθμό που αντιστοιχεί σε κάθε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση
4. Τον κωδικό αριθμό ταυτοποίησης της μονάδας ωοπαραγωγών ορνίθων

Στα καταστήματα, όλα τα αυγά πρέπει να είναι συσκευασμένα. Υποχρεωτικά, τόσο στις μεγάλες όσο και στις μικρές συσκευασίες, πρέπει να φέρουν, στην εξωτερική όψη της συσκευασίας, τις προβλεπόμενες ενδείξεις (πέραν εκείνων που υπάρχουν στο κέλυφος του αυγού):
- Τον κωδικό αριθμό του ωοσκοπικού κέντρου.
- Την κατηγορία ποιότητας και βάρους.
- Τον αριθμό αβγών, που περιέχει η συσκευασία.
- Την ημερομηνία ελάχιστης διατηρησιμότητας (28 ημέρες, μετά την ημερομηνία ωοτοκίας).

Η νωπότητα και η καταλληλότητα του αυγού διαπιστώνεται από τον έλεγχο της ημερομηνίας της λήξης και των σωστών ενδείξεων στην συσκευασία τους όπως η ημερομηνία συσκευασίας ή ωοσκόπησης.

Τα αυγά μπορούν να πωλούνται ως «extra» ή «extra φρέσκα» μόνο μέχρι την έβδομη ημέρα από τη συσκευασία τους ή την ένατη ημέρα μετά την ωοτοκία.

Το χρώμα του κελύφους συνδέεται με τη φυλής της ωοπαραγωγού όρνιθας και δεν έχει σχέση με την ποιότητά του.

Ο χρωματισμός του κρόκου εξαρτάται από τη διατροφή και δεν επηρεάζει τη θρεπτική και βιολογική αξία του αυγού.

Αποφεύγετε να αγοράζετε αυγά με ακάθαρτο, ραγισμένο και μη φυσιολογικό κέλυφος.

Αποφεύγετε να καταναλώνετε αυγά με κηλίδες αίματος, με ασπράδι θρομβώδες, χρωματισμένο, ανακατεμένο με τον κρόκο και με δυσάρεστη οσμή.

Μην χρησιμοποιείτε αυγά με δυσάρεστη οσμή.

Για τη καλή συντήρηση των αυγών που αγοράζετε μην τα πλένετε αλλά διατηρήστε τα σε δροσερό χώρο.

Η νωπότητα του αυγού διαπιστώνεται από το μέγεθος του αεροθαλάμου του. Τα φρέσκα αυγά έχουν πολύ μικρό θάλαμο.

Πηγή: ΕΦΕΤ